سوال :
تحقیق درباره مزایای مستند سازی گفت و گو کنید.
پاسخ :
مستند سازی امکان خلاصه کردن اطلاعات-کاربرد آسان تر اطلاعات و نیز امکان استفاده اطلاعات به دست آمده توسط دیگران را فراهم می کند.
مطال مرتبط:
مزایای مستندسازی در روابط عمومی
۱- نگهداری سابقه در مورد موضوعات و فعالیت های مهم
۲- حفظ منابع اطلاعاتی مورد استفاده در طرح یا پروژه( منابع اطلاعاتی که با توجه به اهداف پروژه مورد بررسی قرار می گیرند چنانچه در هر مرحله مستندسازی شود از دوباره کاری جلوگیری می کنند و باعث تکمیل آمار و اطلاعات دوره بعد می شود.)
۳- جلوگیری از پراکندگی، تکرار فعالیت ها و جلوگیری از انجام دوباره مطالعات در کارهای مشابه
۴- آشکار کردن نقص ها و نیازهای آماری و اطلاعاتی
۵- مستندسازی مشکلات و تنگناها: برنامه ریزی بر اساس آنچه سازمان نیازمند آن است و ارائه راه حل های کاربردی برای حل مشکلات و تنگناهای سازمان
۶- ثبت تاریخی، تحلیل علمی تجارب، موفقیت ها، دستاوردها، مراحل رشد و سایر رویدادهای تعیین شده در سازمان
۷- فراهم آمدن زمینه ثبت، گسترش و آموزش فرهنگ سازمان به نسل های بعدی کارکنان و مدیران
۹- فراهم شدن زمینه بروز رویدادهای گذشته و ایجاد امکان ارزیابی علمی نقاط قوت و ضعف سازمان
۱۰- ابزاری برای الگو برداری بهترین تجربیات
درباره این سایت